Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na zakup auta finansowanego leasingiem powinien liczyć się z kosztami. Niezależnie od tego czy mamy zamiar nabyć nowe czy używane auto, kluczowym elementem finansowania są koszty dodatkowe. Z reguły nie mówi się o nich podczas prezentacji oferty leasingu, gdyż potrafią skutecznie odstraszyć potencjalnego Klienta. Koszty leasingu samochodu są jednak bardzo istotnym z punktu widzenia przyszłego leasingobiorcy aspektem, z którym należy się szczegółowo zapoznać przed zawarciem umowy leasingu.
W znacznym stopniu skupiamy się na oprocentowaniu leasingu (często myląc go z RRSO, które występuje wyłącznie w kredycie / pożyczce firmowej). Zapominamy przy tym o innych ważnych elementach, które mają wpływ na ostateczne koszty leasingu samochodu jakie przyjdzie nam ponieść w trakcie trwania umowy. Oczywiście nie wolno negować faktu, że suma opłat (oprocentowanie) jest niezwykle ważne, jednak warto skupić się na tzw. ukrytych kosztach.
Kalkulując koszty leasingu samochodu warto wziąć pod uwagę Tabelę Opłat i Prowizji (TOiP). Możemy odnaleźć w niej opłaty dodatkowe tj. koszt rejestracji pojazdu, wycena rzeczoznawcy pojazdu używanego, zmiana harmonogramu spłaty rat leasingowych, wcześniejsze zakończenie umowy leasingu, czy chociażby koszt wysyłki mandatu z fotoradaru (pamiętajmy, że właścicielem leasingowanego pojazdu jest bank więc mandaty przychodzą bezpośrednio na podmiot wpisany w dowód rejestracyjny). Tabela Opłat i Prowizji często stanowi rozbudowaną strukturę kosztów dodatkowych, które nierzadko potrafią przyprawić o zawrót głowy. Musimy więc uważnie się jej przyjrzeć zanim zdecydujemy się na podpisanie umowy leasingu.
Są na rynku podmioty finansujące, które wychodząc na przeciw oczekiwaniom Klientów stosują zryczałtowaną opłatę roczną za Tabelę Opłat i Prowizji. Pozwala to w znacznym stopniu zoptymalizować koszty leasingu samochodu czyniąc go bardziej przejrzystym. Opłata ta dodawana jest raz w roku do faktury za ratę leasingową i stanowi integralną część powiększając jej wartość. Takie rozwiązanie jest wygodne dla leasingobiorcy o tyle, że poza pewnymi wyłączeniami większość kosztów dodatkowych mamy w cenie opłaty zryczałtowanej. To zdecydowanie tańsze niż opłaty za każdą usługę osobno. Wysokość opłaty zryczałtowanej jest różna, jednak można się spotkać z opłatą w wysokości 149 zł netto / rok.
Przykład zryczałtowanej opłaty znajdziesz tu ➡ Tabela Opłat i Prowizji
Warto wziąć to pod uwagę. Prawda?
W naszej ofercie znajdziesz leasing ze zryczałtowaną opłatą roczną, skontaktuj się z nami i zapytaj o szczegóły!🧐
Sprawdź nasze propozycje i wybierz leasing odpowiadający Twoim potrzebom 👇
Kliknij w link: Leasing ze zryczałtowaną opłatą roczną
WYNAJEM DŁUGOTERMINOWY CFM (ang. Car Fleet Managment) od wielu lat cieszy się sporą popularnością zarówno w Polsce, Europie jak i...
Wynajem dla osób prywatnych? Z tego artykułu dowiesz się jakie są najważniejsze zalety wynajmu długoterminowego dla osób fizycznych, kto może...
Wakacje w kamperze – powrót mody dawnych lat? A może by tak kamperem przez świat? Hotel all inclusive z basenem,...
WLTP – CENY AUT Czasy wyższych cen w salonach – czyli o wpływie norm emisji spalin wg. WLTP (ang. Worldwide...
leasing czy wynajem długoterminowy? Leasing czy wynajem długoterminowy? To pytania zadają sobie niemal wszyscy przedsiębiorcy, którzy z zaniepokojeniem i obawą...
LEASING CZY POŻYCZKA LEASINGOWA? Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się najbardziej popularnym formom finansowania dla firm. Znajdziemy różnice i wskażemy zarówno...
Dziękujemy za wpisanie się na listę odbiorców newslettera motoklubu