spis treści
ToggleChyba najważniejszą kwestią przy wyborze leasingodawcy są koszty leasingu. Czy jednak tylko nimi powinniśmy się sugerować? Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na zakup auta finansowanego leasingiem powinien liczyć się z kosztami. Niezależnie od tego czy mamy zamiar nabyć nowe czy używane auto, kluczowym elementem finansowania są koszty dodatkowe. Z reguły nie mówi się o nich podczas prezentacji oferty leasingu, gdyż potrafią skutecznie odstraszyć potencjalnego Klienta. Koszty leasingu samochodu są jednak bardzo istotnym z punktu widzenia przyszłego leasingobiorcy aspektem, z którym należy się szczegółowo zapoznać przed zawarciem umowy leasingu.
W znacznym stopniu skupiamy się na oprocentowaniu leasingu (często myląc go z RRSO, które występuje wyłącznie w kredycie / pożyczce firmowej). Zapominamy przy tym o innych ważnych elementach, które mają wpływ na ostateczne koszty leasingu samochodu jakie przyjdzie nam ponieść w trakcie trwania umowy. Oczywiście nie wolno negować faktu, że suma opłat (oprocentowanie) jest niezwykle ważne, jednak warto skupić się na tzw. ukrytych kosztach.
Kalkulując koszty leasingu samochodu warto wziąć pod uwagę Tabelę Opłat i Prowizji (TOiP). Możemy odnaleźć w niej opłaty dodatkowe tj. koszt rejestracji pojazdu, wycena rzeczoznawcy pojazdu używanego, zmiana harmonogramu spłaty rat leasingowych, wcześniejsze zakończenie umowy leasingu, czy chociażby koszt wysyłki mandatu z fotoradaru (pamiętajmy, że właścicielem leasingowanego pojazdu jest bank więc mandaty przychodzą bezpośrednio na podmiot wpisany w dowód rejestracyjny). Tabela Opłat i Prowizji często stanowi rozbudowaną strukturę kosztów dodatkowych, które nierzadko potrafią przyprawić o zawrót głowy. Musimy więc uważnie się jej przyjrzeć zanim zdecydujemy się na podpisanie umowy leasingu.
Są na rynku podmioty finansujące, które wychodząc na przeciw oczekiwaniom Klientów stosują zryczałtowaną opłatę roczną za Tabelę Opłat i Prowizji. Pozwala to w znacznym stopniu zoptymalizować koszty leasingu samochodu czyniąc go bardziej przejrzystym. Opłata ta dodawana jest raz w roku do faktury za ratę leasingową i stanowi integralną część powiększając jej wartość. Takie rozwiązanie jest wygodne dla leasingobiorcy o tyle, że poza pewnymi wyłączeniami większość kosztów dodatkowych mamy w cenie opłaty zryczałtowanej. To zdecydowanie tańsze niż opłaty za każdą usługę osobno. Wysokość opłaty zryczałtowanej jest różna, jednak można się spotkać z opłatą w wysokości 149 zł netto / rok.
Przykład zryczałtowanej opłaty znajdziesz tu ➡ Tabela Opłat i Prowizji
W naszej ofercie znajdziesz leasing ze zryczałtowaną opłatą roczną, skontaktuj się z nami i zapytaj o szczegóły!🧐
Sprawdź nasze propozycje i wybierz leasing odpowiadający Twoim potrzebom 👇
Kliknij w link: Leasing ze zryczałtowaną opłatą roczną
Korzyści podatkowe w leasingu i wynajmie długoterminowym? Która z form finansowania będzie korzystniejsza pod względem fiskalnym? Na to pytanie próbuje...
HYBRYDA PLUG-IN W internecie aż roi się od materiałów dotyczących ekologicznych i oszczędnych napędów hybrydowych typu plug-in. Samochody ładowane...
Czy w czasach ograniczonej dostępności samochodów leasing auta z importu to nadal korzystne rozwiązanie? Skąd najchętniej sprowadzamy używane samochody? Na...
Wakacje kredytowe na samochód W tym artykule dowiesz się, czy możliwe jest zawieszenie spłat raty kredytu (tzw. wakacje kredytowe) wziętego...
Wykup samochodu z leasingu a amortyzacja – jak zarządzać wartością pojazdu, osiągając korzyści finansowe? Wykup samochodu z leasingu a amortyzacja...
Kiedy najlepiej kupić samochód? – kryzys w 2022 roku Światowy kryzys dostępności aut – czyli kiedy najlepiej kupić samochód Odpowiedź...
Czy samochody dostawcze warto finansować wynajmem długoterminowym? A może lepiej skorzystać z tradycyjnego leasingu operacyjnego? W tym artykule dowiesz się,...