Leasing aut używanych może być ciekawą alternatywą dla osób, które dysponują określonym budżetem i chcą uzyskać jak najniższą ratę. Jak wiadomo w opcji finansowania leasingiem spłacamy całość wartości auta, w przeciwieństwie do najmu długoterminowego, gdzie raty naliczane są od utraty wartości pojazdu. Dlatego w tym przypadku tak istotna jest cena zakupu interesującego nas samochodu. Biorąc pod uwagę fakt, że 3-4 letnie auto możemy nabyć za około 50% jego ceny początkowej, takie rozwiązanie wydaje się rozsądnym wyborem.
Gdy zdecydujemy się finansować leasingiem auto używane, musimy pamiętać że będzie obowiązywała nas wpłata własna w wysokości min. 10% wartości pojazdu. To istotna różnica pomiędzy leasingiem aut nowych, w których wpłata własna często nie jest wymagana, a leasingiem aut używanych. Tego rodzaju konieczność wynika z procedur bankowych i dotyczy niemal wszystkich podmiotów finansujących na rynku motoryzacyjnym.
Musimy pamiętać, że z reguły okres finansowania pojazdu wraz z jego wiekiem nie może przekraczać 9 lat. Na szczęście są wyjątki od tej reguły. Zdarzają się bowiem banki, które pozwolą nam na leasing aż do 12 lat wraz z wiekiem samochodu. Co to oznacza?
Np. Samochód z 2015 roku (6 letni), możemy leasingować na maksymalnie 6 kolejnych lat (72 m-ce). Analogicznie auto z 2011 roku będziemy mogli wziąć w leasing jedynie na 2 lata (24 m-ce).
Niezwykle istotną kwestią przy wyborze finansowania jest wartość wykupu. W przypadku aut nowych możemy pozwolić sobie na ustalenie wartości wykupu nawet do 40%. Inaczej sprawa ma się w przypadku aut używanych. Tutaj wartości te będą o wiele niższe, z reguły sięgają maksymalnie 10% do 15%. Jest to pewnego „poduszka bezpieczeństwa” dla banku gdyż wykup jest nazywany inaczej wartością resztową i tak niski poziom minimalizuje ryzyko w razie niewypłacalności klienta.
Ostatnim z elementów układanki jest fakt, że produkty leasingowe na samochody używane są obwarowane wyższą marżą banku niż produkty leasingowe na auta nowe. Ma to bezpośredni związek z sumą opłat leasingowych dla pojazdu używanego. Produkty bankowe są tak skonstruowane, że im starsze jest auto, im niższa jego wartość zakupowa, tym droższy jest leasing. Zazwyczaj istnieją pewnego rodzaju progi zależności pomiędzy wiekiem auta a wysokością marży banku. Musimy zatem być świadomi, ze nie uda nam się uzyskać niskiej wartości procentowej korzystając z leasingu aut używanych.
Zachęcamy do odwiedzenia naszego bloga, w którym wyjaśniamy zasady funkcjonowania branży finansowej w świecie motoryzacji.
Więcej informacji znajdziesz tutaj ➡ Aktualności ze świata motoryzacji
Warto zapoznać się również z artykułem Autokult na ten temat ➡ Leasing auta używanego
leasing czy wynajem długoterminowy? Leasing czy wynajem długoterminowy? To pytania zadają sobie niemal wszyscy przedsiębiorcy, którzy z zaniepokojeniem i obawą...
WLTP – CENY AUT Czasy wyższych cen w salonach – czyli o wpływie norm emisji spalin wg. WLTP (ang. Worldwide...
Z tego artykułu dowiesz się czy pracując za granicą masz możliwość otrzymania kredytu na auto w Polsce. Dowiesz się także...
z tego artykułu dowiesz się jak w 2022 roku wygląda wykup auta z leasingu na cele prywatne. Jakie zmiany podatkowe...
MOTORYZACJANA PRZYSZŁOŚĆ – CZYLI CO NAS CZEKA? Międzynarodowa spółka Deloitte świadcząca usługi audytu finansowego, należąca do grupy tzw. Wielkiej Czwórki,...
Stałe oprocentowanie kredytu samochodowego 2022 Nie bez przyczyny w ostatnim czasie fraza „stałe oprocentowanie kredytu samochodowego” jest jedną z najczęściej...
Dziękujemy za wpisanie się na listę odbiorców newslettera motoklubu