nowe obostrzenia COVID-19
Nowe obostrzenia COVID-19 czyli ile osób może być w aucie?
6 listopada 2020 | Krystian Młyński

NOWE OBOSTRZENIA COVID-19

Od ponad 9 miesięcy cały świat żyje w strachu przed pandemią koronawirusa COVID-19. Emitowana przez niemal wszystkie światowe media propaganda niebezpiecznego wirusa zdolnego zmienić bieg historii mocno zdezorientowała obywateli zarówno naszego kraju jak i tych za granicami. Niezależnie od naszych poglądów dotyczących faktycznego stanu rzeczy związanego z epidemią, wszystkich nas obowiązują obostrzenia. Co chwilę mamy do czynienia z nowymi Rozporządzeniami, które często wykluczają poprzednio ustalony porządek. Można się w tym wszystkim pogubić, prawda?

TRANSPORT PUBLICZNY

Dotychczas nowe obostrzenia dotyczyły głównie transportu publicznego czyli pociągów, autobusów, tramwajów, metra, samolotów etc. W takich środkach komunikacji mogła przebywać jednocześnie ilość osób nieprzekraczająca 50% wszystkich siedzących miejsc. Co do zasady co drugie miejsce powinno być wolne. Oczywiście wszyscy bez wyjątku zobowiązaniu byliśmy do noszenia maseczek. O ich zasadności i faktyczną ochroną przed wirusami nie chcemy się wypowiadać. Faktem jest to, że transport publiczny który w głównej mierze jest przecież finansowany z przychodów w postaci zakupu biletów – został mocno poturbowany jako branża. Zresztą nie on jedyny. Spółki transportu publicznego należące do Skarbu Państwa nie odczuły tak znacznych strat jak prywatne firmy przewozowe, dla których brak klientów oznaczał konieczne cięcia a czasem nawet upadłość.

TRANSPORT PRYWATNY

Przepisy dotyczące jazdy samochodem prywatnym zmieniały się jak w kalejdoskopie. Najpierw zwiększono wiek dzieci, które mogły nie nosić maseczki w autach z 4 do 5 lat, potem nakazano zakładanie maseczek rowerzystom, w końcu wprowadzono przepisy regulujące przejazdy osób tego samego gospodarstwa domowego oraz przewożenia obcych na pokładzie naszego auta. W końcu nowe obostrzenia zaczęły także dotykać przejazdów busami 8 i 9-cio osobowymi.

ILE OSÓB W BUSIE

Otóż nowe rozporządzenie z 2 listopada 2020 reguluje ilość osób, które mogą jednocześnie podróżować busem. Jeśli są to osoby z tzw. rodzinnego grona to nie ma ograniczeń co do ilości osób poza oczywiście tymi, które znajdziemy w homologacji pojazdu i dotyczą ilości miejsc w aucie przewidzianych dla pasażerów. Jeśli natomiast tym samym 8 osobowym busem jadą na przykład robotnicy do pracy w odległej od miejsca prowadzenia firmy miejscowości – to już może jechać tylko połowa z przeznaczonych do tego miejsc. Jak zatem interpretować ilość osób w 9 osobowym pojeździe? Czy może jechać 5 osób? A może 4 osoby? Czy właściciel firmy by dowieźć pracowników na budowę powinien wozić ich na 2 kursy? Czy może ma dokupić jeszcze jeden pojazd by wszystkich przewieźć za jednym razem i tym samym nie tracić czasu pracy na bezsensowną logistykę? Poziom absurdów sięgnął kosmosu. Co z taksówkarzami, którzy posiadają busy wykonujące przewozy lokalne? Czy mając do przewiezienia 6 pasażerów powinien dwóch z nich pozostawić a zabrać tylko czterech?

O nowych obostrzeniach przeczytacie także w artykule Motofakty.pl

ABSURD GONI ABSURD

Można by pomyśleć, że rząd robi wszystko by zapobiec ewentualnemu rozprzestrzenianiu się zarazy wśród społeczeństwa. Ale biorąc rzeczywistość tak na logikę – jeśli siedzimy w odległości 1 pustego miejsca od drugiej osoby, mamy na sobie szmacianą maseczkę – faktycznie może ograniczyć to wydobywanie się płynów ustrojowych np. podczas kichania ale czy wirus faktycznie zauważy te barykady i zaprzestanie się roznosić w powietrzu? Czy te 1,5 metra odległości od następnego pasażera to odległość nie do pokonania dla potencjalnego wirusa? I wreszcie, czy w gronie rodzinnym wirus zaraża mniej niż wśród osób ze sobą nie powiązanych koneksjami rodzinnymi? Wychodzi na to, że wirus to inteligentne stworzenie i wie kogo zarazić a kogo nie!

NA KONIEC

Wszystko wskazuje na to, że o wiele bardziej bolesne dla nas będą konsekwencje zatrzymania gospodarki niż skutki szemranej epidemii. Rosnąca inflacja spowoduje zapaść gospodarczą, upadek wielu przedsiębiorstw a co za tym idzie utratę wielu miejsc pracy. System socjalny nie wydoła ratowaniu ludzi, którzy utracili jedyne źródło dochodu. Dług publiczny i dziura budżetowa spowoduje, że odbudowanie stanu rzeczy sprzed pandemii potrwa wiele lat. Powstaje zatem pytanie – czy faktycznie epidemia wirusa jest rzeczą przypadkową? Kto mógłby skorzystać na całkowitym „resecie” gospodarczym? Czy jesteśmy w stanie zatrzymać tę rozpędzającą się machinę zniszczenia?

Zobacz także inne nasze artykuły ze świata motoryzacji! Ciekawostki ze świata motoryzacji

 

 

Ostanie artykuły

stałe stopy procentowe w leasingu
blog

stałe stopy procentowe w leasingu

Podróż autem z psem
blog

jak zaplanować podróż autem z psem

blog

jak zaplanować bezpieczną podróż autem z dzieckiem 

Wykup leasingu na raty
blog

wykup leasingu na raty

Kia Ceed 1.5 T-GDI - spalanie
blog

kia ceed 1.5 T-GDI – spalanie

Pozostałe artykuły

stałe stopy procentowe w leasingu

stałe stopy procentowe w leasingu

Stałe stopy procentowe w leasingu Czym są stopy procentowe, w jaki sposób wpływają na koszt finansowania leasingiem oraz kiedy leasing...

Najtańszy wynajem długoterminowy

Najtańszy wynajem długoterminowy

NAJTAŃSZY WYNAJEM DŁUGOTERMINOWY Decydując się na wynajem długoterminowy jedni z nas szukają konkretnego auta w jak najniższej racie, inni zaś...

wykup z leasingu w 2022 roku

wykup z leasingu w 2022 roku

z tego artykułu dowiesz się jak w 2022 roku wygląda wykup auta z leasingu na cele prywatne. Jakie zmiany podatkowe...

utrata wartości samochodu

utrata wartości samochodu

W tym artykule dowiesz się na czym polega utrata wartości samochodu, na co ma wpływ podczas wyliczenia raty wynajmu oraz...

Podróż autem z psem

jak zaplanować podróż autem z psem

W tym artykule podpowiadamy jak przygotować się, by zaplanować podróż autem z psem. Co należy zabrać ze sobą oraz jak...

hyundai tucson

Hyundai Tucson czwartej generacji – światowa premiera

HYUNDAI TUCSON – PREMIERA NOWEJ GENERACJI Z roku na rok auta segmentu SUV zdobywają coraz większą popularność zarówno w Europie...

samochody poleasingowe

Samochody poleasingowe – czy warto?

SAMOCHODY POLEASINGOWE Z pojęciem samochodu poleasingowego zetknął się niemal każdy kto poszukiwał używanego, w miarę młodego auta z niedużym przebiegiem....

wynajem długoterminowy CFM

Wynajem długoterminowy czyli wiedza w pigułce o CFM

WYNAJEM DŁUGOTERMINOWY CFM (ang. Car Fleet Managment) od wielu lat cieszy się sporą popularnością zarówno w Polsce, Europie jak i...

Wynajem długoterminowy a Nowy Ład

wynajem długoterminowy a Nowy Ład

wynajem długoterminowy a Nowy Ład – czyli wszystko co musisz wiedzieć by zdecydować czy taka forma finansowania będzie dla Ciebie...

dołącz do i uzyskaj dostęp do najnowszych ofert przed innymi!
dołącz