Komfortowe, praktyczne, oferujące więcej przestrzeni i wygodniejszą pozycję za kierownicą rodzinne mini SUV-y skutecznie podbijają europejski rynek. Tego rodzaju trend możemy od dłuższego czasu zaobserwować niemal w każdym segmencie aut oferowanych przez producentów. Miejskie crossovery, takie jak Ford Puma, Nissan Juke, Renault Captur, Peugeot 2008, Seat Arona czy Dacia Sandero Stepway, stały się odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku i wypełnieniem pewnego rodzaju niszy budżetowych samochodów dla rodziny. Klasa aut kompaktowych również przechodzi metamorfozę.
Japoński producent poszedł o krok dalej. Oferuje on auta o zwiększonym prześwicie i „napompowanej” sylwetce już w segmencie najmniejszych samochodów. Toyota Aygo X, mająca premierę stosunkowo niedawno, stała się pierwszym w swej klasie przedstawicielem tego gatunku. W segmencie małych aut miejskich znajdziemy również Toyotę Yaris Cross, która oferowana jest także w wersji z napędem na cztery koła AWD. Wreszcie przyszedł czas, w którym producent postanowił poszerzyć i tak już bogatą ofertę tego gatunku. W klasie aut kompaktowych Japończycy zaproponowali najlepiej sprzedający się na świecie model w nowej odsłonie – wyższej, szerszej i z bardziej przestronnym wnętrzem. Czy Toyota Corolla Cross będzie udanym rozwiązaniem? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Już na pierwszy rzut oka widać, że nowa Toyota Corolla Cross jest zdecydowanie szersza niż jej siostry w nadwoziu hatchback, sedan oraz kombi (model noszący nazwę Touring Sport). Producent wyraźnie komunikuje, że Corolla Cross jest o kilka centymetrów szersza niż flagowy do tej pory crossover C-HR oraz zaledwie o 3 cm węższa niż dużo większa, wydawałoby się, Toyota RAV4. Cóż, jak widać u Japończyków rozmiar ma kluczowe znaczenie.
Ciekawy jest również sam design Toyoty Corolli Cross. Szeroki, opadający ku dołowi grill nadaje sylwetce samochodu nieco agresywnego charakteru. Schowane pod masywnym, matowym zderzakiem lampy przeciwmgielne LED zdają się skutecznie punktować przeciwników. Nietuzinkowy wzór lamp świateł drogowych oraz mijania wykonanych w technologii LED dopełnia wizerunku pojazdu stworzonego do ulicznych podbojów. Charakterystyczne dla segmentu SUV nadkola oraz progi wykonane z matowego plastiku sugerują, że mamy do czynienia z autem, które poradzi sobie również w pozamiejskich warunkach, kiedy czasami kończy się asfalt i zaczyna nieutwardzona droga. Prześwit o wysokości 16 cm i oferowane w standardzie 17-calowe felgi aluminiowe tylko to potwierdzają. Hybrydowa jednostka napędowa o mocy 197KM z 2-litrowym silnikiem benzynowym (2.0 Dynamic Force) i automatyczną, bezstopniową skrzynią e-CVT gwarantują, że auto będzie mieć wystarczająco dużo siły, aby wydostać się nawet z najtrudniejszego terenu. Jako dodatkowe wspomaganie możemy wybrać wtedy inteligentny napęd na cztery koła AWD-i – niestraszna będzie nam zasypana śniegiem droga czy błotniste szlaki.
Niemałe wrażenie zrobiła na nas przestrzeń bagażowa nowej Toyoty Corolla Cross. Mieliśmy okazję obejrzeć wersję z napędem na przód, która oferuje aż 436 litrów kufra przy rozłożonych tylnych siedzeniach. Według danych producenta wersja z napędem na wszystkie koła AWD-i ma nieco mniejszą pojemność – 390 litrów. Mimo wszystko taka przestrzeń powinna wystarczyć nam do zapakowania bagażu na podróż trwającą kilka dni. Pod kanapą Toyoty Corolli znajduje się bateria napędu hybrydowego, jednak jej umieszczenie zostało dobrze przemyślane i nie ogranicza znacząco przestrzeni kufra.
Pierwsze co rzuca się w oczy po wejściu do środka to duży, umieszczony centralnie ekran multimedialny, pochylony delikatnie ku górze. Widać, że producent w tym wypadku chciał zachować nowoczesny styl i zmaksymalizować powierzchnię pulpitu poprzez zastosowanie delikatnych ramek wokół. Sam system inforozrywki jest na przyzwoitym jak na Japończyków poziomie (prawidłowa czułość na dotyk, intuicyjność obsługi i czytelność komunikatów). Na szczęście nie zabrakło również klasycznych przycisków i pokręteł, którymi możemy m.in. sterować nawiewem klimatyzacji czy uruchomić ogrzewanie przednich foteli lub kierownicy. Takie rozwiązanie z pewnością przypadnie do gustu tradycjonalistom. Cyfrowe zegary Corolli Cross są częścią wirtualnego kokpitu, który przystaje do nowoczesnego stylu tej marki. Tunel środkowy oferuje poręczne miejsca na kubki, na górze natomiast znajdziemy charakterystyczne elementy w kolorze piano black. Boczki drzwi są wykończone miękkim i przyjemnym w dotyku materiałem.
Nowy crossover Toyoty oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Comfort, Style oraz Premiere Edition. Jak na Toyotę przystało, już w standardowej wersji wyposażenia tego modelu znajdziemy wiele nowoczesnych rozwiązań: Digital Cockpit, czyli cyfrowe zegary o wielkości 12,3 cala, adaptacyjny tempomat, inteligentny asystent głosowy, światła w technologii Basic LED, systemy bezpieczeństwa, tj. układ awaryjnego zatrzymania pojazdu i asystenta nagłego hamowania w razie ryzyka zderzenia (PCS).
Wersja Style jest dodatkowo wyposażona w m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, system bezkluczykowego dostępu do auta, stację bezprzewodowego ładowania smartfonów, podgrzewane przednie fotele oraz przyciemniane tylne szyby. Jako opcję możemy wybrać pakiet TECH, który obejmuje przednie i tylne czujniki parkowania z funkcją automatycznego hamowania przed przeszkodami, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, czujnik martwego pola w lusterkach i system ostrzegania o ruchu poprzecznym.
W najbogatszej wersji Premiere Edition znajdziemy skórzaną tapicerkę, system kamer 360 stopni oraz asystenta parkowania. Opcjonalnie można do niej zamówić dach panoramiczny.
Cennik Corolli Cross w salonach Wyposażenie Toyoty Corolli Cross
Nowy crossover Toyoty oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Comfort, Style oraz Premiere Edition. Jak na Toyotę przystało, już w standardowej wersji wyposażenia tego modelu znajdziemy wiele nowoczesnych rozwiązań: Digital Cockpit, czyli cyfrowe zegary o wielkości 12,3 cala, adaptacyjny tempomat, inteligentny asystent głosowy, światła w technologii Basic LED, systemy bezpieczeństwa, tj. układ awaryjnego zatrzymania pojazdu i asystenta nagłego hamowania w razie ryzyka zderzenia (PCS).
Wersja Style jest dodatkowo wyposażona w m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, system bezkluczykowego dostępu do auta, stację bezprzewodowego ładowania smartfonów, podgrzewane przednie fotele oraz przyciemniane tylne szyby. Jako opcję możemy wybrać pakiet TECH, który obejmuje przednie i tylne czujniki parkowania z funkcją automatycznego hamowania przed przeszkodami, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, czujnik martwego pola w lusterkach i system ostrzegania o ruchu poprzecznym.
W najbogatszej wersji Premiere Edition znajdziemy skórzaną tapicerkę, system kamer 360 stopni oraz asystenta parkowania. Opcjonalnie można do niej zamówić dach panoramiczny.
Nowy, kompaktowy SUV Toyoty z napędem na przód w cenniku zaczyna się od 146 700 zł za podstawową wersję wyposażenia Comfort. Wersja Style kosztuje już 159 500 zł, a najbogatsza Premiere Edition to wydatek rzędu 177 300 zł.
Oczywiście jeśli chcemy, aby nasza Corolla Cross miała wybrany przez nas kolor to musimy dopłacić od 2500 zł za lakier metalizowany oraz od 3500 zł za lakier specjalny. Bezpłatny w Nowej Corolli Cross jest lakier biały – pure white. Żeby cieszyć się inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i musimy liczyć się z dodatkowym kosztem w wysokości około 10 000 zł do każdej z wymienionych wersji wyposażenia.
Aktualny cennik znajdziesz tutaj: Cennik Toyota Corolla Cross
Sprawdź nasz blog i bądź na bieżąco z aktualnościami ze świata motoryzacji! Kliknij link poniżej:
blog – motofinansowanie.pl | eksperci branży motoryzacyjnej
Obserwuj nas również na social media!
Korzyści podatkowe w leasingu i wynajmie długoterminowym? Która z form finansowania będzie korzystniejsza pod względem fiskalnym? Na to pytanie próbuje...
W tym artykule znajdziesz wszystkie niezbędne informacje dotyczące finansowania leasingiem dla osób fizycznych. Kto może starać się o finansowanie? Jakie...
Czy samochody dostawcze warto finansować wynajmem długoterminowym? A może lepiej skorzystać z tradycyjnego leasingu operacyjnego? W tym artykule dowiesz się,...
Z tego artykułu dowiesz się czy pracując za granicą masz możliwość otrzymania kredytu na auto w Polsce. Dowiesz się także...
Myślisz o nowym lub używanym aucie w leasingu i zwracasz uwagę tylko na koszty leasingu? To błąd! Sprawdź co jeszcze...
które z rozwiązań jest korzystniejsze? wynajem długoterminowy czy leasing operacyjny? oto kilka prostych porad, które ułatwią Ci decyzję! Wynajem długoterminowy...
Leasing nowej Kia Sportage W tym artykule dowiesz się wszystkiego na temat piątej już odsłony Kia Sportage. Co zmieniło się...