Nasi doradcy pomogą
dokonać Ci trafnego wyboru

Skontaktuj się z naszym doradcą

Nasi doradcy pomogą
dokonać Ci trafnego wyboru

Skontaktuj się z naszym doradcą

Centrum pomocy

  • 1. Cesja wynajmu długoterminowego

    Cesja wynajmu długoterminowego

    Podobnie jak w przypadku klasycznego leasingu, tak i w wynajmie długoterminowym możemy dokonać cesji umowy, którą zawarliśmy na okres kilku lat. Jeżeli z jakiegoś powodu planujemy wcześniej zakończyć umowę, to cesja może okazać się bardziej korzystnym rozwiązaniem, niż spłata pozostałych rat lub kara za przedterminowe zerwanie umowy.

    Cesja charakteryzuje się kilkoma elementami, o których należy wspomnieć. Przede wszystkim obwarowana jest opłatą administracyjną, którą ponosi cendent, czyli osoba która chce zrzec się prawa do określonego przedmiotu umowy. Wysokość opłaty za cesję jest z góry ustalona, nie podlega negocjacjom. Można odnaleźć ją w Tabeli Opłat i Prowizji, którą Klient podpisuje wraz z umową wynajmu długoterminowego.

    Koszty cesji

    Częstą praktyką wśród osób, które chcą dokonać cesji umowy jest przeniesienie wysokości tej opłaty na cesjonariusza, czyli nowego nabywcę pojazdu. Niemniej należy pamiętać, że nowy właściciel nie ma obowiązku ponoszenia kosztów cesji, natomiast jeśli zgodzi się na takie rozwiązanie to jest to wyłącznie dobrowolne uzgodnienie pomiędzy stronami.

    Zmiana banku / finansującego przy cesji

    Co ważne, cesja przedmiotu wynajmu musi odbywać się w tym samym banku / firmie, w której umowa została pierwotnie zawarta. Nie ma możliwości zmiany finansującego podczas trwania umowy wynajmu. Dodatkowo należy mieć na uwadze, że cesji dokonać można jedynie na warunkach, które zawarł obecny cesjonariusz. Nie możemy więc wydłużyć okresu finansowania, zrezygnować z dodatkowego kompletu opon czy dodatkowych usług. Przedmiot leasingu / wynajmu bierzemy w takiej dokładnie w takiej formie i na takich warunkach, jakie obowiązywały w momencie wejścia w życie umowy o wynajmie długoterminowym.

  • 2. Korzystniej wziąć leasing czy wynajem?

    Korzystniej wziąć leasing czy wynajem?

    Wbrew pozorom nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Obydwa systemy mają zarówno wady i zalety, które w przypadku wynajmu długoterminowego staraliśmy się jak najdokładniej wyjaśnić i opisać. Każdy potencjalny Klient powinien indywidualnie rozważyć cechy obu rozwiązań finansowania pojazdu. W przypadku wynajmu należy pamiętać, że prawdopodobnie docelowo pojazd po okresie finansowania nie stanie się naszą własnością. Oczywiście w umowie znajduje się zapis o możliwości wykupu auta ale rzeczywistość pokazuje, że proponowane przez wynajmujących ceny wykupu mocno odbiegają od realnej wartości rynkowej. Mówiąc krótko – Klient otrzymuje mało atrakcyjną wartość wykupu, która zniechęci go do wykupienia auta po wynajmie długoterminowym. Samochód z wynajmu trafi na rynek aut poleasingowych, gdzie zostanie sprzedany jako auto z niskim przebiegiem, serwisowane w ASO, od pierwszego właściciela, bezwypadkowy (zazwyczaj). To powoduje, że auta poleasingowe stanowią łakomy kąsek dla kolejnych nabywców.

    Dlaczego warto rozważyć wynajem długoterminowy?

    Niewątpliwą zaletą wynajmu długoterminowego są jednak korzyści podatkowe wynikające chociażby z braku konieczności odprowadzenia podatku dochodowego po wykupie auta czy też dodatkowe usługi w ramach jednej raty tj. obsługa serwisowa, zryczałtowane stawki za ubezpieczenie OC/AC/NNW w płatnościach dzielonych na 12 miesięcy, czy też dodatkowy komplet opon zimowych.

    Kolejną zaletą wynajmu długoterminowego jest fakt, że decydując się na ten rodzaj finansowania możemy co kilka lat cieszyć się nowym autem prosto z salonu. Rynek motoryzacyjny zmienia się dość dynamicznie, trendy rynkowe zmieniają się w sposób ciągły, a nawet potrzeby użytkowników również są zależne od obecnych okoliczności. Decydując się kilka lat temu na wynajem hatchbacka mogliśmy nie wziąć jeszcze pod uwagę faktu, że powiększy nam się rodzina i będziemy potrzebować większego auta.

  • 3. Kiedy rozpoczyna się płatność rat wynajmu długoterminowego

    Kiedy rozpoczyna się płatność rat wynajmu

    Bez obaw, jeśli Klient zamówi auto z produkcji (która w dzisiejszych czasach może wydłużyć się nawet do roku) i podpisze umowę, nie jest to równoznaczne z koniecznością płacenia rat wynajmu długoterminowego za auto, którego fizycznie nie odebrał. Sytuacja ta dotyczy zarówno leasingu operacyjnego jak i wynajmu.

    Zarejestrowanie pojazdu

    Warunkiem rozpoczęcia umowy, a więc terminem od którego rozpoczyna się naliczanie raty wynajmu jest zarejestrowanie pojazdu przez CFM (lub podmiot rejestrujący). Co ważne, od momentu rejestracji do chwili odbioru samochodu od dealera może upłynąć kilka dni roboczych, czasami około tygodnia.  Po swojej stronie dealer przed wydaniem auta Klientowi zobowiązany jest do technicznego przygotowania pojazdu a cała procedura musi odbyć się krok po kroku. Techniczne przygotowanie auta to tzw. przegląd zerowy (PDI), który polega m.in. sprawdzeniu układu chłodzenia, hamulcowego, oświetlenia zewnętrznego
    i wewnętrznego, sprawności systemów pokładowych, kontroli płynów eksploatacyjnych oraz przede wszystkim rozklejeniu auta z folii ochronnych, w których auto przyjeżdża z fabryki.

    Wydanie pojazdu

    Ostatnim elementem, który wpływa na termin wydania auta jest płatność finansującego CFM do dealera. W zależności od skonstruowanej pomiędzy podmiotami umowy, płatność odbywa się po rejestracji lub po przekazaniu do CFM protokołu odbioru pojazdu.

  • 4. Wynajem długoterminowy auta używanego  

    Wynajem długoterminowy auta używanego   

    To bardzo często zadawane przez potencjalnie zainteresowanych wynajmem długoterminowym użytkowników. Wynika głównie z przekonania, że rata za auto używane
    z uwagi na jego niższą wartość, będzie wynosiła sporo mniej niż rata wynajmu auta nowego. To zasadniczy błąd. Co prawda rata wynajmu za używany pojazd prawdopodobnie będzie niższa niż za nowe auto, ale różnice nie muszą wcale być znaczące. Choć powszechnie wiadomo, że najbardziej na wartości tracą auta nowe (nawet do 10% po opuszczeniu bram salonu!), to pod uwagę należy wziąć jeszcze inne aspekty. Po pierwsze wartość rezydualna auta 3-4 letniego (w zależności od marki, modelu, silnika, skrzyni, wyposażenia, aktualnego przebiegu) waha się w granicach 50%-60% wartości początkowej. Deprecjacja, czyli miesięczna utrata wartości ma wyższy wskaźnik w ujęciu procentowym (%) niż w przypadku auta nowego. Pojazd taki ma również określony przebieg i zazwyczaj nie chroni go już gwarancja producenta, co ma istotny wpływ na wysokość raty serwisowej zakładającej pewnego rodzaju bufor potencjalnych usterek.

    Ubezpieczenie używanego auta w wynajmie

    Kolejną kwestią jest ubezpieczenie używanego pojazdu, które dla starszych aut jest po prostu droższe niż dla pojazdów nowych. Ponieważ wartość rezydualna RV, serwis
    i ubezpieczenie są kluczowymi składowymi do wyliczenia raty wynajmu długoterminowego – często wynajem auta używanego jest nie do końca opłacalną inwestycją.

    Stan techniczny używanego auta w wynajmie długoterminowym

    Ostatnią lecz niezwykle ważną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę podczas rozważenia wynajmu auta używanego jest jego stan techniczny i wizualny. Należy pamiętać, że zwrot takiego auta finansującemu może być powodem sporów o jego stan względem stanu początkowego w momencie rozpoczęcia wynajmu. Jeśli wszystkie ewentualne, dotychczasowe szkody nie zostaną skatalogowane z „chirurgiczną” precyzją, to podczas oględzin pojazdu przy zwrocie trudno będzie udowodnić czy dana szkoda została zrobiona przez obecnego użytkownika czy miała miejsce już wcześniej. Sytuacja rozwiązuje się samoistnie, gdy finansujący przed wydaniem auta kolejnemu użytkownikowi dokona wszelkich napraw blacharsko-lakierniczych i detalingowych. Musimy być jednak bardzo ostrożni i dokładnie obejrzeć auto przed odbiorem, zdarzają się bowiem sytuacje źle wykonanej naprawy, za które później będzie trzeba się tłumaczyć.

  • 5. Przebieg roczny w wynajmie długoterminowym

    Przebieg roczny w wynajmie długoterminowym

    Decydując się na wynajem długoterminowy jednym z elementów potrzebnych do wyliczenia raty wynajmu jest deklarowany przebieg roczny. Na jego podstawie oceniana jest wspomniana już wartość rezydualna (RV) oraz częstotliwość interwałów serwisowych. Klient już na etapie przygotowania oferty wynajmu musi wiedzieć dokładnie jaki przebieg zrobi wybranym autem by potem, przy przekroczeniu deklarowanego przebiegu  nie narazić się na konieczność dopłaty tzw. nadprzebiegu.

    Czym jest nadprzebieg?

    Nadprzebieg – jest to każdy dodatkowy kilometr poza tym, który został zadeklarowany podczas podpisania umowy wynajmu. Koszty za dodatkowo przebyte kilometry są kwestią indywidualną każdej firmy finansującej CFM ale ich wartości wahają się w granicach 0,25 zł do 0,50 zł. Oznacza to, że każdy dodatkowo wygenerowany na liczniku 1000 km będzie kosztował użytkownika 250 zł przy założeniu powyższej minimalnej stawki (stawki podaje się kwocie netto). Jest to więc sytuacja totalnie nieopłacalna dla korzystającego, dlatego lepiej
    z góry założyć nieco wyższy przebieg podczas podpisywania umowy. Występuje wtedy zjawisko tzw. niedobiegu i w teorii finansujący powinien rozliczyć jego koszty na poczet wpłaconych rat, w rzeczywistości jednak taka sytuacja ma miejsce niezwykle rzadko
    i oddajemy po prostu auto z niewykorzystanym przebiegiem. Należy pamiętać również, że deklarowany roczny przebieg pojazdu nie powinien być traktowany dosłownie. Tak naprawdę liczy się przebieg końcowy auta w chwili oddania finansującemu.

    Zadeklarowanie przebiegu rocznego

    Jeżeli deklarujemy 15 000 km rocznie przebiegu to w skali 3 lat przebieg pojazdu po prostu nie może przekroczyć wartości 45 000 km. Możemy natomiast w pierwszym roku użytkowania przejechać autem na przykład 20 000 km, w kolejnym roku 10 000 km i w ostatnim 15 000 km. Rzecz jasna podane wartości są przybliżone i mają na celu jedynie zobrazowanie sytuacji związanej z przebiegiem końcowym.

    W przypadku gdy Klient zadeklaruje niższy przebieg niż ten, który realnie przejeżdża, nie oznacza to od razu konieczności dopłaty za nadprzebieg. Częstsze wyjazdy poza miasto, przeprowadzka w odległe od poprzedniego miejsce zamieszkania czy poszerzenie obsługiwanego przez handlowców rejonu – są to okoliczności, które spowodują, że korzystający nie będzie w stanie zmieścić się zadeklarowanym przebiegu. Z reguły finansujący dopuszcza możliwość rekalkulacji oferty wynajmu (niektórzy dopuszczają bezpłatnie taką możliwość wyłącznie raz na cały okres finansowania).

    Rekalkulacja harmonogramu spłat w wynajmie długoterminowym

    Następuje wtedy ponowne przeliczenie wartości rezydualnych z uwagi na wyższy przebieg auta i dostosowanie do niego raty wynajmu długoterminowego. Z pewnością takie rozwiązanie będzie bardziej optymalne pod względem kosztów dla użytkownika niż przekroczenie przebiegu i dopłata za nadprzebieg. Z reguły każde dodatkowe 5 000 km kosztuje około 50-70 zł netto do raty (CFM ustala to indywidualnie). Nie jest więc to kwota zawrotna, dlatego dobrą praktyką jest podanie do kalkulacji lekko zawyżonego przebiegu względem tego, który faktycznie zrobimy. Oszczędzi nam to czasu i kosztów administracyjnych związanych
    z rekalkulacją umowy.

  • 6. Okres finansowania w wynajmie długoterminowym

    Okres finansowania w wynajmie długoterminowym

    Równie ważnym elementem co opłata wstępna, wpływającym na wysokość raty wynajmu jest okres finansowania. To od niego zależy m.in. wartość rezydualna (RV) pojazdu, czyli jego wartość końcowa po okresie umowy.

    W wynajmie długoterminowym sytuacja wygląda nieco inaczej niż w przypadku standardowego leasingu operacyjnego. W tym przypadku wydłużając okres finansowania   niekoniecznie obniżamy wysokość raty! Dlaczego? Po pierwsze, jak już pisaliśmy – wartość rezydualna. Otóż  3 letnie auto z przebiegiem 45 000 km ma wyższą wartość końcową niż 5 letnie auto z przebiegiem 75 000 km. Po drugie każdy kolejny rok finansowania wymaga zwiększonej częstotliwości wizyt w serwisach np. na przeglądach okresowych czy naprawach bieżących. Pozostaje jeszcze kwestia ochrony gwarancyjnej producenta. Jeżeli dana marka w ramach zakupionego samochodu oferuje 3 lata gwarancji, to każdy kolejny rok po tym czasie powoduje konieczność założenia pewnego rodzaju „buforu” finansowego na ewentualne usterki pogwarancyjne. Wpływa to bezpośrednio na wysokość raty serwisowej, która jest stałym elementem raty wynajmu długoterminowego.

    Powyżej opisane okoliczności nie są identyczne dla każdego modelu i marki. Finalnie to finansujący CFM ustala wartości rezydualne i wartości rat serwisowych biorąc pod uwagę opisane powyżej czynniki. Dlatego warto zapytać Doradcę o ewentualną możliwość rozciągnięcia okresu finansowania i jego wpływ na wysokość raty wynajmu.

  • 7. Opłata wstępna w wynajmie długoterminowym

    Opłata wstępna w wynajmie długoterminowym

    Opłata wstępna (OW) to kluczowy element za pomocą którego Klient może regulować wysokość raty. W wynajmie długoterminowym możliwa jest wpłata własna na poziomie 0% wartości pojazdu. Tej wysokości wpłata jest najczęściej wybieranym przez Klientów rozwiązaniem z uwagi na brak konieczności „mrożenia” kapitału firmy. Ponieważ pojazd docelowo nie pozostanie własnością Klienta, środki które miałyby zostać przeznaczone na opłatę wstępną można reinwestować na ważniejsze na daną chwilę potrzeby. Z drugiej strony dokonując OW można obniżyć raty pośrednie – wybór w tej kwestii zawsze należy do użytkownika.

    Opłata wstępna przy autach elektrycznych

    Inaczej wygląda sytuacja w przypadku starania się o finansowanie w ramach wynajmu aut elektrycznych. W tym wypadku jako wpłatę własną traktuje się wartość dofinansowania
    w programie „Mój elektryk”. Mamy dwa progi dofinansowania, zależne od deklarowanego przebiegu rocznego.

    • 18 725 PLN w przypadku zadeklarowania przebiegu rocznego na poziomie
      do 15 000 km
    • 27 000 PLN w przypadku zadeklarowania przebiegu rocznego powyżej 15 000 km.

    Poza wyżej wymienionymi wartościami nie mamy już możliwości dokonywania dodatkowych opłat w ramach opłaty wstępnej za auto elektryczne.

  • 8. Zwrot pojazdu z wynajmu długoterminowego

    Zwrot pojazdu z wynajmu długoterminowego

    Zwrot pojazdu po zakończeniu umowy jest chyba najbardziej newralgicznym punktem całego przedsięwzięcia. Ponieważ wartość pojazdu na koniec kontraktu w dużej mierze zależy od stanu technicznego i wizualnego, ogólnie przyjęto terminologię zwaną zużyciem normatywnym i zużyciem ponadnormatywnym.

    Zużycie normatywne i ponadnormatywne przy zwrocie auta z wynajmu długoterminowego ściśle określa Przewodnik Zwrotu Pojazdów opublikowany przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP). Znajdują się tam nie tylko szczegółowe opisy słowne stanu pojazdu w jakim należy go zwrócić, ale również zdjęcia ukazujące konkretną szkodę blacharsko-lakierniczą. Link do strony, na której można ściągnąć bezpłatnie przewodnik znajduje się poniżej: https://pzwlp.pl/pzwlp/przewodniki-zwrotu-pojazdow-pzwlp

    Klient powinien otrzymać od finansującego (CFM) Przewodnik Zwrotu Pojazdów PZWLP.  W praktyce jednak nie każdy użytkownik jest w jego posiadaniu, dlatego dobrze jest „na własną rękę” ściągnąć pdf. i zapoznać się ze stanem w jakim należy zwrócić pojazd do CFM by nie narazić się na nieprzyjemności. Wszak firmy wynajmu długoterminowego na koniec umowy, przy zdaniu auta zlecają jego odbiór niezależnemu rzeczoznawczy motoryzacyjnemu (głównie DEKRA). Ów rzeczoznawca weryfikuje centymetr po centymetrze każdy element nadwozia z miernikiem lakieru i przewodnikiem PZWLP w ręku. Należy wspomnieć przy tym, że każda dodatkowa szkoda poza tym co znajduje się we wspomnianym przewodniku, będzie tzw. zużyciem ponadnormatywnym, za które użytkownik pojazdu będzie musiał zapłacić. Sumarycznie, jeśli szkód na zwracanym pojeździe będzie dużo i będą wychodziły poza zakres znajdujący się w przewodniku, to zdarzały się przypadki gdy Klient został obciążony dodatkową kwotą w wysokości kilku tysięcy złotych za naprawy blacharsko-lakiernicze (oczywiście w Autoryzowanej Stacji).

    Co zrobić by ograniczyć ilość powstałych na samochodzie szkód?

    Jednym ze sposobów, z którego często korzystają użytkownicy aut z wynajmu długoterminowego jest oddanie auta na detaling do wyspecjalizowanych firm. Delikatne rysy i zadrapania można w bezpieczny sposób usunąć nie uszkadzając powłoki lakierniczej za pomocą tzw. polerki. Jeśli szkoda jest głębsza i nie nadaje się polerowania to dobrym rozwiązaniem jest zgłoszenie szkody z ubezpieczenia autocasco. Pamiętajmy jednak, że finansujący jest podmiotem ubezpieczającym ale użytkownik jest ubezpieczonym – znaczy to tyle, że w przypadku zgłoszenia jakiejkolwiek szkody z OC lub AC, Klient traci swoje dotychczasowe zniżki niezależnie od tego, że nie jest właścicielem tego konkretnego pojazdu.

    Udział własny w szkodzie na pojeździe

    Dodatkowo finansujący, czyli CFM często praktykuje udziały własne Klienta w szkodzie. Oznacza to, że do każdej zgłoszonej szkody użytkownik pojazdu musi zapłacić np. 1000 PLN a dopiero kwota powyżej tej wartości zostanie pokryta przez ubezpieczyciela.

  • 9. Kto może starać się o wynajem długoterminowy?

    Kto może starać się o wynajem długoterminowy?

    Każda z firm wynajmu długoterminowego określa samodzielnie okres działalności, po upływie którego Klient może starać się o finansowanie. Najczęściej spotykaną praktyką wobec finansowania auta dla firm prowadzonych w formie JDG (Jednoosobowa Działalność Gospodarcza) to okres min. 6 m-cy. Dla osób prawnych np. spółek z o. o. termin ten zostaje wydłużony do min. 12 m-cy aktywnej działalności. Rzecz jasna, w przypadku firm kluczowym elementem przy otrzymaniu pozytywnej decyzji jest możliwość wykazania przychodu / dochodu w ramach prowadzonej działalności.

    Kiedy osoba prywatna może otrzymać wynajem długoterminowy?

    Jak ma się sprawa w przypadku osób prywatnych? Tutaj, podobnie jak w poprzednim przypadku nie ma jednostajnych regulacji dla wszystkich CFM. Każda firma ma swoje wewnętrzne wymogi odnośnie przyznania finansowania. Ważne aby dochód osoby fizycznej uzyskiwany był w sposób stały np. z umowy o pracę na czas nieokreślony. Wszelka pozostała forma zatrudnienia przez pracodawcę tj. umowa zlecenie lub umowa o dzieło mogą być powodem odrzucenia wniosku o finansowanie wynajmem.

    Co ważne, wpływy z tytułu umowy o pracę muszą być przekazywane na konto w polskim banku. Finansujący odrzuca osoby, których wynagrodzenie wpływa na zagraniczne konta. Jeśli więc Klient pracuje za granicą i chce starać się o wynajem długoterminowy, to istnieje taka szansa pod warunkiem, że pracodawca przesyła jego wynagrodzenie na polskie konto bankowe. W takim wypadku zazwyczaj dopuszcza się wpływy na polskie konto bankowe w walucie zagranicznej.

    Co nie jest dochodem?

    Inną niezwykle ważną kwestią w przypadku osób prywatnych jest fakt, że wszelkiego rodzaju zasiłki nie stanowią w świetle procedur przychodów. Dlatego też osoby, których wpływy na konto ograniczają się jedynie do osiąganych w ramach pomocy socjalnej środków, z automatu zostaną odrzucone z prawa do finansowania pojazdu wynajmem.

  • 10. Jakie dokumenty potrzebne do wynajmu długoterminowego?

    Jakie dokumenty potrzebne do wynajmu długoterminowego?

    Wynajem długoterminowy wymaga bardzo zbliżonych procedur do tych, których wymaga standardowy leasing operacyjny. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku na etapie rozpatrywania przez finansującego wniosku o wynajem weryfikowane są bazy dłużników
    tj. BIK, KRD. Osoba, która znajduje się tychże bazach zostaje niemal z automatu „odrzucona” przez system bez możliwości finansowania wynajmem.

    Wynajem długoterminowy dla osób fizycznych

    Wymagane dokumenty w przypadku osób prywatnych:

    • Wniosek o wynajem długoterminowy (dostarcza finansujący)
    • Odpis z dowodu osobistego
    • Wyciąg z wpływów na konto co najmniej z 3 ostatnich miesięcy

    W przypadku gdy Klient pozostaje w związku małżeńskim umowa wynajmu wymaga podpisania przez obie strony. Jeżeli Klient posiada rozdzielność majątkową i chciałby samodzielnie przystąpić do finansowania wynajmem, finansujący może poprosić o dokument poświadczający ową rozdzielność.

    Wynajem długoterminowy dla firm

    Wymagane dokumenty w przypadku firm:

    Tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, bo ilość niezbędnych do złożenia dokumentów jest zależna od formy prowadzonej działalności (JDG, Sp. z o. o., Sp. J, Sp. K).

    Głównymi dokumentami o jakie poprosi finansujący są:

    • Wniosek o wynajem długoterminowy (dostarcza finansujący)
    • Odpis z dowodu osobistego właściciela / wspólników
    • W przypadku JDG – KPiR za bieżący rok oraz PIT za rok poprzedni
    • W przypadku np. Sp. z o. o. bilans / rachunek zysków i strat za rok bieżący oraz ubiegły

    Procedura uproszczona w wynajmie długoterminowym

    Większość firm CFM w przypadku aut o wartości zakupowej poniżej 100 000 PLN zgadza się na tzw. procedurę uproszczoną, w myśl której Klient składa oświadczenie na wniosku o osiągniętych przychodach oraz dochodach. W praktyce jednak jeżeli wniosek zostanie przesłany do analizy to analityk może zażądać od Klienta udokumentowania przychodów. Dlatego starając się o wynajem długoterminowy polecane jest wpisywanie wartości rzeczywistych do wniosków by nie odpaść w tzw. przedbiegach.

dołącz do i uzyskaj dostęp do najnowszych ofert przed innymi!
dołącz